Final de campanya i nova perspectiva a Catalunya

Després de molt de temps sense tenir temps per escriure degut a la campanya electoral i la feinada que ha suposat, avui per fi tinc una mica de temps per reprendre el bloc! Però no vull donar gaire voltes al que ja tots hem vist: que Catalunya ha optat per començar a caminar cap a la independència i que CiU ha obtingut un resultat que no esperava (la cara d’estupefacció que li devia quedar a Mas…). El que vull aprofitar és per fer un altre comentari, potser banal però que em va fer molta ràbia, i que va dirigit als mitjans de comunicació. Com a periodista, m’indigna molt veure la poca imparcialitat que hi ha en la meva professió. No només per pressions econòmiques i polítiques, crec que també perquè molts periodistes es creuen “messies” amb tota la raó i volen imposar-nos d’alguna forma la seva veritat absoluta. Molts periodistes són polítics frustrats, no en va els mitjans per això s’anomenen la 4a força no? Però el d’ahir, tot i ser una estupidesa, ja passa de taca d’oli. Com pot ser que mentre esperem l’escrutini els periodistes de Rac1 es dediquin a “rajar” del catering que els han servit els partits polítics? que si les patates estan mal servides i no tenim ni aigua, que si les croquetes són fritanga. Doncs perdoneu oooh senyors de la premsa eh, que us donin alguna cosa per menjar quan no és gens necessari que ho facin. A mi a la uni em van dir que no s’havien d’acceptar regals i que el deure del periodista és informar i per això si vaig a cobrir un acte, el cobreixo sense esperar que em portin un entrepà i que em donin les gràcies per venir, doncs és la meva feina. I si hi ha patates, estiguin com estiguin de servides ho agrairé, doncs no hi vaig a fotre’m un festín a la seva costa, sinó que hi vaig a informar als meus lectors, oients, espectadors sobre el que passa allà perquè és una cosa d’interès.

Així que menys aires de grandesa i més amor per la professió i a fer-la des de la humilitat no des de la taula del càtering i de barra lliure…


3 responses to “Final de campanya i nova perspectiva a Catalunya

  • Crític de cine

    T’has llevat indignada eh.. Bé, en qualsevol cas, el tema de la imparcialitat dels mitjans de comunicació és una qüestió que porta molta cua. El truc està en saber ser imparcial un mateix i analitzar les informacions que arriben de totes bandes amb una mica de visió del que cada mitjà defensa.

  • Pons

    a la meva feina mai em conviden a croquetes, ni casolanes ni fritanga >_<

  • MadeByMiki

    Qui té el cul llogat no seu quan vol, i qui treballa per un medi de comunicació no diu el que vol.

    Curiosament els que van perdre van ser més aviat els que “creen opinió” des de els seus medis, un altra cosa és que ho reconeguin…

Deixa un comentari

