Mini Hort urbà

Ja feia temps que em rondava pel cap i finalment m’he decidit! Una de les jardineres de la terrassa servirà per a tenir algunes verdures plantades a casa!

Ja fa un temps vaig decidir fer-me vegetariana, està sent una transició gradual en que poc a poc he anat eliminant la carn. Ara farà un mes que ja no menjo cap tipus de carn, ni blanca ni vermella (sols de tant en quant peix, per compensar el fet de no poder beure llet, i sobretot els caps de setmana, és molt difícil sinó poder sortir fora a menjar!). Però aquest descens de la carn i l’augment de les verdures, llegums… han generat alguns canvis en el meu cos i en la meva pell.

A banda, me mare des de fa uns anys que planta tomàquets i pebrots a la seva terrasseta i sempre m’havia fet enveja, així que ara que ja tinc la terrassa condicionada he decidit fer el meu propi hortet amb l’esperança de poder-vos ensenyar algun dia uns tomàquets amb gust a tomàquet i fer amanides amb el meu propi enciam!

Així que aquí us presento els meus enciams, els pebrots i les tomaqueres:


6 responses to “Mini Hort urbà

  • Sandra Milán Massagué

    Hola Lu! Endavant amb l’hort urbà! Nosaltres tenim un de fa ja uns 2 anys i algo i estem molt contents, a l’hivern l’abandonem una mica, pobret, però sempre és gratificant! Les plantes aromàtiques com l’alfàbrega, el cibolet o el julivert sempre són molt agraïdes! Una altra cosa molt interessant i senzilla de fer són els germinats! Són uns superaliments amb moltes vitamines i enzims. Et deixo aquí un link perquè t’ho miris. http://www.uva.org.ar/germinados.html

    • Lu

      Gràcies Sandra! sobre els germinats el problema que tinc és que no tinc ni idea de com incorporar-los a la dieta! tant sols se m’acut en amanides… i no sóc molt fan d’elles perquè se’m fan malbé al dur-les a la feina =(! he d’estudiar-ho molt millor per saber què més puc fer amb ells!:P (això si, ja tinc una germinadora vista i cada cop que passo per la botiga m’hi paro una estoneta jaja)

  • Sandra Milán Massagué

    A l’evaristo si compres sis sobres de llavors et regalen la germinadora. Que no és res més que una espècie de carmanyola amb una safata, però va perfecta. Els germinats els pots incorporar a tot arreu! Amb entrepans, amb pasta, amb arròs, etc. Oblidat se les receptes tradicionals perquè sinó, sembla com si no lligués, però és més una barrera mental que culinària. Jo ara tin una germinats se llenties “fent-se” jeje

  • MadeByMiki

    Has triat molt bé el que plantes (t’ho dic com a florista), potser podries incorporar-hi albergínies i maduixeres si et sobra espai, totes aquestes plantes funcionen de conya als horts urbans.

    • Lu

      Gràcies Miquel!! ho tindré en compte!! Tens raó! me mare té unes albergínies minis que fan molta gràcia! a veure si les sé cuidar! perquè uns m’han dit que s’ha de regar cada dia, altres que quan vegi la terra seca… és tot un món eh el de les plantes! he descobert un gran hobbie!:P

      • MadeByMiki

        És un gran hobbie, i quan les coses van bé fa molta il·lusió.

        Per cert, les plantes aromàtiques mediterrànies també son molt agraïdes i resistents, especialment el romaní, espígol, farigola i maria lluïsa…

        A gaudir-ne!!

Deixa un comentari

