Jesús M’estima – David Safier

Després de l’èxit de “Maleït Karma”, David Safier va voler seguir la mateixa estela que havia creat amb un llibre sobre Jesús. El resultat va ser Jesús M’estima, una història que parla de l’arribada de Jesús a la terra per perpetrar el judici final anunciat a l’Apocalipsi. El problema és que Jesús torna a una terra molt diferent a la que ell coneixia, on la gent no para l’altra galta quan un enemic li dona un cop, i on hi ha un munt d’elements que fan que sigui més difícil jutjar si la gent és bona o dolenta. I no només això, a més coneix a Marie, una noia que sent compasió per ell. Compasió! una cosa que mai ningú havia sentit abans per la seva persona! Estar amb la Marie el fa estar a gust i content, i el fa començar a pensar en formar una familia…

Safier utilitza en aquest llibre la mateixa tècnica que en l’altre: una protagonista principal explica les seves reaccions i vivèndies amb, en aquest cas, Jesús. Mentre que un narrador secundari explica la visió externa -però subjectiva- del mateix. Així es dona dinamisme a la narració, però el resultat va ser més bo la primera vegada i “Jesús m’estima” no et remou tant com ho fa “Maleït Karma”, no és tant divertit i sembla més un llibre d’autoajuda en alguns moments. La Marie és una còpia de Bridget Jones i no és pas una dona amb qui pugui identificar-me: no m’agraden els llibres que fan per a dones de 30 anys en que el més important és trobar parella i tenir fills! (tot i que trobo curiós que justament sigui un home el que ha escrit aquest llibre per a dones de 30 anys!).

D’altra banda, veure a Jesús enamorat per mi no és cap sacrilegi – sóc bastant atea- però no em “cola” gaire que un personatge de les seves característiques es pugui enamorar – tot i que està bé per tocar el tema que tothom necessita l’amor per viure.

No ho sé… Potser és pel fet que jo de Budisme no en sé gaire però el cristianisme l’he mamat molt més i em sembla menys original tot el que llegeixo ( ja sé que Jesús va caminar per sobre l’aigua i que hi ha 10 manaments!) però em va fer molta més gràcia Maleït Karma. Tot i això és un llibre que es llegeix molt ràpid i que us recomano per passar unes bones horetes animat en el sofà de casa.


3 responses to “Jesús M’estima – David Safier

Deixa un comentari

