Donnie Darko

Imagina’t ser un adolescent, amb les típiques rallades mentals sobre la vida, la mort, la trascendència de les coses… i a sobre tenir esquizofrènia i amics invisibles que et va donant raons per fer tal o cual altra cosa.

Això és el que li passa a Donnie, un noi que després de conèixer a Frank, un conill enorme que el treu del seu llit en plena nit, es troba que ha caigut un motor d’avió just a sobre de la seva habitació i per tant, s’ha salvat de la seva pròpia mort. El problema? que Frank, aquesta mateixa nit li ha anunciat que tansols queden 28 dies i algunes hores per la fi del món.

A partir d’aquí Frank cada cop es fa més present a la vida de Donnie, que comença a preguntar-se sobre els viatges al futur, i si el camí de les persones està prefixat o pot modificar-se…

Encara que se’ m va fer una mica estrany el final, Donnie Darko em va agradar molt, Jake Gyllenhaal et fa entrar dins el personatge, li dones la raó molt sovint tot i que tot es basi en una cosa irreal (o no). D’altra banda, la música està molt ben triada i et fan entrar molt dins de la història, i alguns plans molt ben buscats (fixeu-vos ja només en el primer, quan Donnie està a la carretera, o el de dins el passadís de l’escola).

Al principi tot això atrau la teva atenció de forma desmesurada però com més cinta va rodant deixes de fixar-te en el que fa la camera per fixar-te en el que està pensant el protagonista, els ulls que posa  cada cop que se li dibuixa aquest somriure malèfic a la cara, i les formes desencaixades que agafa el seu rostre quan comença a veure les fletxes que impulsen a les persones a seguir el seu destí.


5 responses to “Donnie Darko

  • madebymiki

    M’interessa, al llegir Donnie Darko mai hauria dit que el guió fos tant trencador, me la apunto!!

  • Crític de cine

    Ostres, tinc la crítica de Donnie Darko al forn des de fa un temps i encara no l’he postejat. Quan ho faci ja deixaré el retroenllaç cap a la teva crítica. Així la gent pot comparar.
    A mi la interpretació de Gyllenhall em va agradar, però crec que el film està una mica sobrevalorat. Ràpidament es va convertir en títol de culte però a mi no em va acabar de convéncer, tot i que la temàtica m’atrau.
    Igualment, no està malament mirar enrere i revisar pel·lícules com aquestes.

    • Lu

      completament d’acord amb tu amb que està sobrevalorada… a mi em va agradar perquè m’esperava una cosa gore i de por i em vaig trobar amb un tio interessant que es planteja moltes coses que jo a vegades intento no pensar perquè acabaria tant boja com ell xd

      la vull tornar a veure més tranquila per això, crec que puc descobrir moltes més coses i entendre’n moltes altres =)

  • Carol

    Apuntada a la llista de pel·lícules pendents, però amb un nivell de prioritat ALT😉

  • DONNIE DARKO (Richard Kelly) « CINE FÒRUM

    […] voleu veure una altra opinió, us recomano passar-vos pel blog de Lu “Say what you want” on hi trobareu la seva crítica. Like this:LikeBe the first to like this […]

Deixa un comentari

