Vall de Dàdes – Ruta de les Kasba – Merzouga

Dissabte 14

L’abdul ens ve a buscar per dirigir-nos cap al desert. El camí és llarg així que farem parada a Dàdes per dormir i continuarem fent ruta tot el diumenge per arribar a Merzouga a la tarda.

A la primera parada que fem l’Abdul ja ens té preparada una sorpresa: hi ha un bereber esperant-nos amb una serp a la mà. Perfecte! nosaltres que les haviem evitat ahir a la nit ens  la trobem a sobre les espatlles en menys de 2 segons!

Continuem pel Vall de Dàdes vorejant petits pobles, àrabs i berebèrs. L’Abdul para en un en concret, i ens explica que els homes berebèrs no treballen; ho fan tot les seves dones. Observem com és cert: a prop nostre hi ha una dona que està preparant un farcell de palla, el seu marit l’ajuda a posar-s’ho a l’esquena i ella baixa per l’empinat camí que hi ha fins a casa seva mentre el marit es queda tumbat amb altres homes, passant el dia.

També ens crida molt l’atenció que, tot i ser un poble que es veu pobre, sense botigues, sense res més que cases i com a molt un forn de pa comunitari, es veuen moltes antenes per veure la TV! a mi, personalment, se’m trenca un cliché que tenia muntat sobre la vida a l’Àfrica.

Atravessem l’Atlas per la carretera més alta de tot el Marroc. Estem per damunt dels 2.000 metres d’alçada i fa més fresqueta. Veiem alguns burros carregats i l’Abdul ens explica que el burro és el “taxi dels pobres” en aquest país.

Arribem a la Kasba Ait Benhaddou. Les Kasbes són els tipics pobles on vivien abans els berebers. Estan fetes de fang i la pluja les fa malbé. És per això que moltes estan abandonades. Aquesta però, és de les més boniques que queden i en ella s’han gravat pel·licules com Gladiador o Lawrence de Arabia.

Dinem a Ouazarte, on veiem un altra Kasba d’estil semblant i continuem la ruta fins arribar als “dits del mico” una muntanya que ens va recordar molt a Montserrat.

Finalment arribem a l’hotel, a Tinghir. El dia següent ens espera Merzouga!

Diumenge 15

Abans d’agafar la carretera cap al desert fem via cap a Les gorges del Todgha, un emplaçament perfecte per aquells que els hi agradi l’escalada, a més d’una zona fresqueta que va molt bé per fugir de les temperatures que hem trobat al Marroc.

Després de veure les gorges, agafem el cotxe per ja no parar fins arribar a Merzouga, la porta del desert. Fa bastant mal temps, hi ha núvol i ens diuen que potser plourà. Dinem i fem una migdiada fins les 17h, hora a la que em quedat per anar a fer una volta en 4×4 pel desert.

Es fan les 5 de la tarda i comença la nostra visita al desert. Tenim la sort que… està PLOVENT!!! sembla mentida. Quants cops deu ploure al desert? potser 7 a l’any? i ens toca!! El guia ens porta a un poble on ens reben amb un tè calent i tot de balls i música. Després ens ensenya alguns pobles abandonats després que deixes de ser colònia francesa. I per últim ens posa de cap amunt, cap avall i de cantó amb les dunes del desert. El desert és genial! amb una sorra vermellosa i càlida, finíssima. Un gustasso per correr i fer campionats a veure que fa el salt més lluny.

Després de l’excursió descansem a la piscina de l’hotel i… a dormir aviat perquè ens haurem de llevar a les 4:30 del matí per agafar els camells i anar a buscar una duna elevada per veure la sortida del sol!

Dilluns 16

Ens llevem i sortim de l’habitació. Està tot fosquíssim!! veig una cosa negra que es mou davant la porta. És un escarbat. Un escarabat del desert! molt gran i negre i es mou lentament:ara les dues potes d’un cantó ara les de l’altre. Ni s’inmuta! i jo estic histèrica pensant que com n’hi hagi molts em moro. Anem a buscar els camells i jo veig escarabats per tot arreu! no hi ha llum i les caques dels camells són boles negres, ja em diràs que semblen a la meva imaginació. Sort que els camells són molt alts i quan pujo en el meu em salva del terra.

Caminem durant mitja horeta fins arribar a una duna molt alta. Aleshores “aparquem” els camells i caminem per damunt les dunes per agafar un bon lloc.

La sortida del sol és espectacular. Sembla mentida! tarda en arribar però després va súper ràpid! i veure-ho en el desert…amb aquella sensació de perillositat i encant alhora…és una experiència totalment recomanable!

Ara ens queda ja tansols Fez i Casablanca. Així que amb el record de la sortida del sol agafem el cotxe per fer tot un dia de trajecte cap a la tercera ciutat més gran del país.

Enllaços relacionats: Marrakech

4 responses to “Vall de Dàdes – Ruta de les Kasba – Merzouga

• Marrakech « Say what you want

[…] Vall de dàdes – ruta de les kasba- Merzouga Arxivat sota personal, viatges ← Ja sóc aquí! Vall de Dàdes – Ruta de les Kasba – Merzouga → […]

• pol

moooooooolt guapo, per cert! els burros segons l’abdul eren “absolutamente los 4X4 berebers! i “creeme que los camellos son los 4X4 del desierto!!”

i per cert, els escarabats del desert són immensament graciosos! vejeu a modu d’exemple el videu seguent (1:31)

• Lu

carinyu….absolutamente graciosos si u.u” vistos aquí no em fan tanta gràcia com el que vam veure en directe, si que són llefiscosos aquests també!!

• madebymiki

Precioses les fotos, quin viatge tant bonic!!!