El nom de la Rosa

Feia  anys i panys que un amic meu em deia “has de llegir-te El nom de la Rosa que està molt bé”. Jo ho intentava, l’agafava i no em captivava. Era impossible per mi i dels 3 cops que ho vaig provar, en cap vaig passar de les 20 pàgines. I aquest Sant Jordi PAAAM: trenco el paper de regal i em trobo amb “El nom de la Rosa“. “hòstia – vaig pensar – i ara què faig? Me l’he de llegir pels meus “collons” no pot ser, un regal és un regal i més per Sant Jordi”.

I així va ser com ahir, 6 de juny, vaig acabar les quasi 600 pàgines del llibre d’Umberto Ecco, però no només això, amb el descobriment que m’havia agradat!! Van ser unes quantes pàgines d’esforç, perquè al principi costa posar-te en la trama: un munt de frases en llatí, històries en mig de la història central, discursos de Guillem al seu deixeble Adso que fan que te’n vagis d’estudi…però un cop t’han presentat a tots els personatges que t’han de presentar (que no són pocs) comences a estimar a Adso, el narrador, i a imaginar la història, treure les teves pròpies conclusions…
El llibre  t’endinsa en el món de la filosofia, la religió, el bé i el mal. Et fa pensar en com són de fins els límits entre aquests termes: què és heretgia i què no ho és, quin model d’església volia crist? cal dónar a conèixer o amagar els nous coneixements, si consideres que aquests són perillosos pel futur moral de la humanitat? També et fa una classe d’història, traslladante a un altre segle, un segle fosc i amb moltes coses encara per conèixer, però no tant llunyà a nosaltres com podriem pensar: amb les mateixes pors, els mateixos pecats i sentiments.

Potser si heu vist la pel·licula pot ser una lectura una mica ferregosa (ja que la part detectivesca, en definitiva: l’acció, és en el que es centra el film). Val a dir però que jo coneixia el final (malgrat de no haver vist tota la pel·licula) i m’ha agradat anar llegint els passos que Guillem i Adso seguien per arribar a les conclusions encertades. A més està escrit de tal manera que deixa molt de joc a la teva imaginació: et permet poder-te crear l’escena tant lúgubre com tu vols.

Nota: 7/10
T’agradarà si t’agrada: Els pilars de la terra
El millor: tot el que ells, com a detectius, conèixen, t’ho fan saber, així que pots jugar a fer de detectiu i..trobar la solució abans que ells si llegeixes entre línies
El pitjor: cal que tinguis temps i vulguis llegir un llibre pel que necessites concentrar-te (no la típica novela estil Bridget Jones)


5 responses to “El nom de la Rosa

  • Jaume

    T’ha costat “eh huevona”, un any o dos que vas tenir incautat el meu llibre i ara vas i te’l llegeixes! Quins nassos!!!!

    Conyes a part, celebro que finalment li hagis donat una altre oportuniotat al llibre, i ara suposo, que entens ja, perquè estava tant pesat amb què et llegissis aquest llibre.

    Celebro què t’hagi agradat, jo cada cop que el rellegeixo hi descobreixo algun detall oblidat.

  • Lu

    jajaja sii ja ho sé! he estat molt lenta però al final t’he hagut de donar la raó =)

  • Arqueòleg Glamurós

    No puc amb la literatura històrica: m’obsessiono en trobar-li errors històrics i de contextualització cronològica en cada detall i no gaudeixo de la obra!

    Això si, he vist el film i m’ha encantat!

  • dela

    Lulu, al cole ens el van fer llegir a lite, vaia merdaaaa de llibre t’ho juro, pregunta-li a la Sanju ja veuràs, vem patir taaaant! i també el vaig acabar però calien tantes descripcions??? per favorrr

    • Lu

      Dela: jajaja tota la raó. Me l’obliguen a llegir i el trobo una merda (com tots els llibres que m’han obligat a llegir)

      Arqueòleg: a mi em passa el contrari, em crec el que em diuen a saco i després no gaudeixo de la història real xD

Deixa un comentari

