Avatar, de James Cameron


Ahir a la nit vaig anar a veure Avatar, la nova pel·licula de James Cameron. Com sempre, Cameron quan comença a dirigir s’hi queda durant estona i el film dura aproximadament unes 3 hores. Però si això us espanta no patiu, són 3 hores que passen volant descobrint un nou planeta que en realitat no és tant diferent com el que era el nostre, en que els extraterrestres (homes del cel) som els humans i els personatgets blaus són els nadius, els navi.

Els navi viuen en un planeta en que hi ha un mineral molt ric que es ven per millonades a la terra i, com podreu adivinar, els humans -capitalistes i sense escrúpols- volen aconseguir-lo de qualsevol de les maneres, sense tenir en compte la voluntat dels nadius ni les conseqüències mediambientals de la seva voluntat. Amb aquesta història no us vé com un dejavú? pot ser, oi? és semblant a la història dels indis americans: la lluita pel petroli, la consciència india de que tot està connectat, la protecció de la natura, els interessos econòmics i la lluita desigual. En definitiva: un western, però un western amanit d’efectes secundaris impressionants, d’escenaris que segurament fa molts i molts anys van existir a la terra i que ens demostren la bellesa de la naturalesa i d’una història estil Pocahontas, d’amor i integració. A mi em va agradar molt! a veure què us sembla a vosaltres!


4 responses to “Avatar, de James Cameron

  • Arqueòleg Glamurós

    Precisament he llegit una crítica visceral en un altre blog que la comparaven amb Pocahontas i m’ha fet desistir d’anar a veure-la!

  • Lu

    Arqueòleg! l’has llegit al jenesaispop no?:P jo també! però no sé…a mi els gats que diuen ells m’agraden! i m’encanta el bosc fosforito! El discurs d’Al Gore…jo ho vaig relacionar més amb el discurs dels indis americans però és bastant semblant si, i el que si que vaig veure és una mica de discurs anti-bush (i pot tocar fins i tot a Obama) quan van parlar del no a la guerra preventiva. Tecnològicament és impressionant i per això m’ha encantat, i la història…és nyonya, però Titànic també ho era!!! (a mi m’ha agradat més aquesta que Titanic, em feia vergonya aliena la imatge de la yaya parlant del sexe en el cotxe amb el Jack i tots mirant-la u.u)

  • madebymiki

    Ah!, doncs potser caldrà anar al cinema, ja que aquesta a casa no deu ser el mateix. Ara que en Cameron em fa una mica de por…

Deixa un comentari

