Nou acord de finançament, parades informatives i vacances

Fa bastant que no actualitzo, no tinc gaire temps i últimament tampoc sé massa què explicar.

Ja farà dues setmanes que m’he mudat i va molt bé. No tinc problemes amb el meu company de pis i estic molt tranquileta. El pis és enorme i llevar-te i en una hora poder vestir-te, esmorzar, anar a buscar el diari i arribar a la feina en dos minuts no té preu.  Fa 2 dissabtes vam fer el sopar d’inauguració i a les amigues els va encantar! És genial acabar de sopar, estar a la terrassa i a la 1 o les 2 de la matinada dir: “vinga va, sortim una estona de festa” i baixar al carrer i tenir els locals a dues passes! Això m’ha fet plantejar que…i per què no? a partir d’ara puc anar amb taconets! total no hauré de patir la tornada a casa caminant 20 minuts amb els peus rebentats. Ara faré cambio de estilo i tot XDDD

Més coses, al final no vaig pdoer anar al FIB, sóc gafe pel que fa a aquest festival: fa tres anys que intento anar-hi i he comprat les entrades 2 cops: la primera el Joel es va posar malalt i no era plan de fer-lo patir fins l’infinit i anar 3 dies de desgaste total, i la segona, aquest any, que ha hagut el finançament i el partit ha sortit al carrer a fer punts informatius  justament aquest cap de setmana! Així que bye bye FIB, Hello paradeta informativa a Terrassa… tot i que, pel que han dit a les noticies tampoc mhe perdut gaire i l’entrada l’he pogut vendre així que he recuperat els 114 euros que em va costar.

I sobre el finançament… la veritat és que tinc un  follón al cap. Escolto la radio i les noticies i l’únic que sento és a uns dir que compleix plenament amb l’estatut, que és més bilateral que mai, que s’actualitzarà tenint en compte criteris de població i la immigració, i els altres a tot això hi posen un “no” davant. Però que algú m’expliqui per què es fan afirmacions tan fàcils. No podrien explicar perquè compleix o no compleix l’estatut, perquè té en compte o no a la immigració, etc? Pel que he vist a internet i als diaris, molta gent està contenta, crec que si no és el millor acord del món ( a la vida tot sempre pot ser millor, no?) , és un bon acord: patronal i sindicats li donen el vist-i-plau.

El nou model de finançament constarà de 4 fons:

Fons de Garantia de Serveis públics Fonamentals: és de nova creació i servirà per atendre als serveis públics fonamentals, la sanitat, educació i serveis socials.

Fons de suficiència global: per garantir el finançament de la resta de competències transferides

Fons de convergència autonòmica: de nova creació, es tracta de dos fons que es dotaran amb recursos addicionals que aportarà l’estat. Són el Fons de competitivitat, per reduïr les diferencies de finançament per càpita entre les CCAA i el fons de Cooperació, per afavorir la convergència en els nivells de vida dels ciutadans.

Així que pel que sembla, el nou sistema de finançament és més just i continua sent solidari. Us deixo algun enllaç d’opinió interessant sobre el tema:

Visca el Govern de Catalunya

Montilla no és Obama

Veus crítiques amb el finançament

Enseñanzas del debate sobre la financiación autonómica

Però el més important de tot són les vacances! ja sé el que faré i, certament, es presenta un agost immillorable! Marxarem el  dia 15 d’agost i tornarem el 3 de setembre realitzant una ruta que passarà, com a llocs més representatius,  per Salzburg, Mauthausen, Melk, Viena (Austria) , Brno, Praga (República Txeca), Munich, Ausburg i Ulm. A Viena i Salzburg ja hi he estat però la resta són llocs totalment nous per mi i realment estic encantada!

brno

panoramica de Brno, a la República Txeca

pragaVista de Praga

melk_monasterioaMonastir de Melk

hofbrauhausHofbraühaus, a Munich

Em fa especial il·lusió anar a Munich i entrar a Hofbraühaus, la cerveseria on Hitler feia els seus famosos discursos. Però també vull tornar a visitar Viena, la teulada de la seva catedral em va marcar molt. Pel que fa a Praga… tothom que hi ha anat a tornat enamorat, així que no puc negar que també em fa gràcia anar-hi!. Quan torni ja cauran algunes fotografies!


4 responses to “Nou acord de finançament, parades informatives i vacances

Deixa un comentari

