Millorar

L’altre dia van dir-me que calia que m’esforcés una mica més.És cert que la feina no havia rutllat com al principi pensava. Semblava com si el món s’hagués confabulat per ser diferent a com ens havien explicat a classe de Marketing. Però és que és especialment horrorós haver-se de llevar a les 6 del matí per poder aprofitar els matins i fer almenys un client. No és digne de persones de la nostra qualitat, amb traje d’Armani i sous que arribaran en poc temps al milió de dòlars al mes, el llevar-nos com la plebe.

Per això havia decidit adoptar una postura més còmoda, i fer targetes a l’espera que algú truqués a la meva porta i fer-me d’or. Però a l’empresa no entenen això com una nova tàctica de vendes. Tenen el cap quadrat. No veuen que així la gent se n’adona de la importància del que els volem vendre? Per molt que els hi vaig dir que l’eslògan era “És tan imprescindible que no ens fa falta ni oferir-t’ho, vindràs tu a buscar-ho” em van dir que era una manera de justificar la meva falta de motivació i la vagueria acumulada. El cap va venir i em va dir que no rendia prou a la feina, que si no entenia el mot “millorar”. Millorar? vaig estudiar 3 anys a una de les més prestigioses facultats de Harward, pel màster se’m rifaven a 3 campus nord-americans, els meus pares tenen contactes amb els homes de pasta de Silicon Valley i el meu cap em demana Millorar?

“No en tens prou amb els meus credencials?”, vaig dir-li després d’enumerar-li la meva vida estudiantil, i ell, que ja s’havia allunyat en direcció a la porta del meu despatx, es va girar i, lentament va treure de dins de la butxaca de la seva jaqueta un paper doblegat. Dels llavis se li escapava mig somriure irònic “si aquestes són les teves cartes, aquí te’n regalo una altra” i em va estirar el full de fi del contracte i un boli.


Deixa un comentari

