Demà a Brussel·les!

Estic dels nervis! demà marxo a Brussel·les i estic acabant de tancar la maleta i llegir tot el que m’he imprès per saber què està passant actualment al Parlament Europeu. Són 3 dies però he mirat la gent que hi ha al llistat del participant i són gent que sap de què parla (com no tenia de ser menys, clar) i…UUUUFFFFF! m’enra un pànic escènic que em sobrepassa cada porus del meu cos! d’una cosa n’estic segura, aprendré un munt i fliparé amb la de coses que m’explicaran i dels coneixements de la gent que em rodejarà aquests dies. També em fa molta il·lusió tornar a una ciutat que vaig conèixer el 2003 (el meu primer viatge en avió conscient!! -els altres tenia 2 anys XD-) i veure com és la “rutina” periodística i el panorama polític en clau europea, un món que està relacionat directament amb la meva feina i que em farà prendre més consciència de la feina que ens arriba als meus companys i a mi d’aquí poc i fins el 7 de juny! Què més vull oi?

I bé, a part d’explicar com em sento i tot això, ja esta bé de fer egoblog (que ultimament no paro) i parlarem una mica de la nostra europa, no? El 7 de juny ens criden a les urnes per a votar el Parlament Europeu. Molts direm “eh? Parlament Europeu? això per què serveix?” .

Joves i no tan joves estem una mica desencantats amb la política, potser és que no ens l’han sabut vendre bé o que fins fa poc no s’ha cuidat prou a l’elector, que al cap i a la fi, és el que vota i dóna legitimitat a qui governa. Això, per sort, crec que està començant a canviar. Cada cop els partits volen integrar més als ciutadans i explicar a la gent els seus projectes de forma entenedora i interaccionant ambdues parts. Potser el canvi el podem escenificar amb Obama. Ja tansols veure la seva recerca del logo ens fa entendre com una campanya de comunicació pot aconseguir moure les masses a la il·lusió i incentivar-la a participar. I això és el que vol fer també Europa: es vol donar a conèixer, vol mostrar l’activitat del PE i de la resta d’institucionsper a que la gent vegi que Europa, si és forta, ho és gràcies a l’ajut de tots els seus ciutadans. Per això el més important és demostrar tot el que s’està fent, i amb iniciatives com Ucount4EU o Europa ¿me oyes? es vol arribar als joves que podem votar, fer-los entendre que la política també és per ells, que poden canviar les coses si ells volen.


Deixa un comentari

