T’hauria de caure la cara de vergonya – Sergi Pàmies

caravergonya

És estrany però, fins ara, mai he fet servir aquesta frase tan catalana amb la que Sergi Pàmies va titular el seu primer recull de relats curts i, em sembla que a partir d’ara la integraré dins el meu vocabulari, espero que no habitual, ja que significaria que, molt bé, no van les coses.

Vaig agafar aquest llibre perquè necessitava desconectar. Però desconectar de forma tranquila. Llegir sense haver de fer l’esforç que et pot suposar llegir una novel·la llarga i amb “xixa” com les històriques o, simplement, de més de 250 pàgines. Així que vaig pensar “llegeix contes curts que et faran riure i et relaxaran psicològicament”. I la vaig encertar.

Amb aquest recull Pàmies ens presenta tot un seguit de personatges: alguns neuròtics, altres babaus, un fins i tot encara no ha nascut. Són histories de l’absurd però que t’arrenquen un somriure dels llavis o fins i tot una riallada que fa que els del tren aixequin els ulls del diari per mirar-te. Una de les històries que m’ha fet pensar més és la de “Fetus”, un fetus que decideix que no neixerà fins que no torni el seu pare, ja que ell li ha dit ” no neixis fins que torni”. Al cap de 6 anys la mare encara no ha parit, podeu imaginar-vos la panxota de la dona! Una altra d’interessant és la que dóna títol al llibre: “T’hauria de caure la cara de vergonya”, el que li escriu una dona al seu marit després de veure que per molt que ell li digui que canviarà, és incapaç de fer-ho i passa per damunt de fill, feina i esposa. El conte “Apocalipsi” m’ha recordat molt a la història inicial de “Tintin i l’estel misteriós” i a “Poeta” reconeixes la xuleria d’aquells que es creuen millors que els altres i en realitat no els arriben ni a la sola de les sabates.

Un llibre per no pensar i relaxar-se una estona, molt adient per llegir en el tren o pels que volen llegir unes pàgines abans de dormir.

Nota: 7/10

T’agradarà si t’agrada: històries bàsiques, no gaire enrrabassades o molt però amb poc desenvolupament  i ràpid desenllaç

El millor: molts dels contes et fan pensar en l’estupidesa de l’ésser humà

El pitjor: hi ha apartats que són una autèntica anada d’olla


One response to “T’hauria de caure la cara de vergonya – Sergi Pàmies

  • Llum

    Sergi, sóc una enamorada dels teus contes, relats, històries… digues-ho con vulgues, em diverteixen, m’admiren, em conmouen, en fan somriure i riure. És un goig llegir-te. No sap com t’admire. He de veure de reunir la teua obra completa, fins on l’has editada.

    Gràcies, Segi per tot el que m’has aportat tan generosamente, ets un gran escriptor. Un petó.

Deixa un comentari

