Pensant en el futur: jo vull ser la nova Rahola!

Ja fa 5 mesos que vaig fer els papers per tenir a casa el paperet que m’acredita com a periodista per la UAB. 5 mesos! quasi mig any en el que he canviat de feina i he seguit aprenent a “ser periodista” en altres àmbits que abans no havia tocat.

Però crec que és inevitable per tot aquell recent llicenciat, pensar i repensar durant un temps què li depara el futur. I sent el periodisme la meva llicenciatura és una cosa que encara incomoda més. Per què? doncs perquè el diari ha perdut el seu valor i malgrat que moltes capçaleres han redirigit la seva activitat a Internet, moltes  veuen com a les seves comptes hi ha pèrdues. Pot semblar molt pessimista però no cal fugir d’esquema i evitar la realitat.

Aquestes pèrdues signifiquen tancaments, acomiadaments de treballadors, i un munt de periodistes que surten de la roda productiva i lluiten desesperadament per tornar-hi a entrar. Això unit a la quantitat de joves llicenciats que sortim cada any del forn universitari em provoca mareig, de només pensar la gran competència que hi ha per trobar una feina de periodista “digna”.

Tot i això, els mitjans no moriran. No poden morir perquè són un element imprescindible en qualsevol democràcia. I no només això,  també són aquells que marquen l’agenda de la societat. Tenen veu i vot, i han d’aconseguir ressorgir sigui com sigui, amb els nous formats, adaptant-se a les necessitats que les noves tecnologies generen, per seguir fent la seva feina.

I jo? què vull fer dins aquest panorama que es presenta? Què m’agradaria? m’agradaria arribar algun dia  a treballar en una redacció. Escriure notes de premsa. Informar a la gent d’allò que passa al seu voltant. Poder escriure articles d’opinió on expressar allò que sento en temes que afecten a la ciutadania. Anar a la radio i fer de tertuliana mentre acompanyo a algú que és dirigeix en cotxe a treballar, o que vol una mica de companyia abans d’anar a dormir. Jo vull ser la nova Pilar Rahola!! homeee!!! i crec que tinc capacitats per ser-ho (quina modèstia!) . Sóc jove i em falta experiència. Em falta perdre la vergonya del principiant. Però em sobra energia i il·lusió per afrontar-ho. Dit això, si és que encara no t’he convençut perquè em contractis, contacta amb mi que arguments no em falten!!! XDD


Deixa un comentari

