Eurogames

L’altre dia la Pilar Rahola escrivia un article a La Vanguardia en que mostrava la seva opinió en contra dels Eurogames. Vaig estar totalment d’acord amb els seus arguments i és que no entenc perquè cal fer uns jocs per a homosexuals, tot i que són oberts per a tothom que vulgui participar-hi, si els jocs olímpics de tota la vida ja són jocs per a homosexuals, i per a heterosexuals i per a asexuals! Crec que els Jocs olímpics no han de dónar importància a la sexualitat de les persones, sínó que han de valorar la capacitat esportiva de la persona, la perseverància, l’esforç, etc. i aquells que arriben als jocs són aquells que han lluitat i perserverat, independentment de les seves afinitats sexuals.

Amb l’entrada dels Eurogames em dóna per pensar si, aleshores, un/a homosexual que participarà a Pekín el pròxim agost no hauria de renunciar a participar-hi perquè ja té els “seus” jocs olímpics. La resposta és ben simple i fins i tot ens sembla estúpida: no! no ha de renunciar, perquè ningú l’està menyspreant per ser homosexual! aleshores perquè “co**” uns jocs olímpics per gays,  i a sobre pagats amb diners públics? Crec que aquests jocs són més una trampa per a crear un guetto per molts gays que se senten, ells sols discriminats pels seus pròpis prejudicis, que no pas una necessitat imperant per a que siguin acceptats per a la societat. En altres paraules fer uns jocs per a homosexuals quan els jocs olímpics de sempre no han discriminat la causa homosexual no és, de cap manera, contribuïr a la normalització de gays i lesbianes en la societat.

Crec que aquests jocs són més una forma de treure diners a molts gays, i de fer de Barcelona una ciutat capital de turisme gay, doncs ja se sap que en gran part és un col·lectiu amb més capacitat econòmica i per tant client potencial per a poder-li treure els diners, deu pensar l’Hereu de Barcelona. Em fa ràbia que hi hagi gent que utilitzi la rehivindicació d’un col·lectiu, siguin gays, siguin defensors de no utilitzar transgènics, siguin mares solters, per a lucrar-se creant-ne un negoci.


13 responses to “Eurogames

  • Rafel

    Que consti que no estic a favor dels eurogames, però les olimpíades de pekin no són precisament un lloc molt gayfriendly! a xina els gais van a la garjola i les lesbianes oficalment no existeixen. Senzillament a Pequin un esportista ni que sigui estranger no té llibertat per sortir de l’armari. O és que et creus que a les viles olímpiques de pequin deixen als atletes conviure amb parelles del mateix sexe? Per no parlar dels matrimonis… jo estic casat amb un altre home, creus que si viatjo a pequin i tenim algun problema puc fer valer els meus drets com a cònjuge??? Doncs no.

    I dit això, no m’agraden els eurogames, però no crec que siguin un gueto, perquè llavors els jocs olímpics dels policies i els dels bombers (que també existeixen) haurien de merèixer també les fortes crítiques que han rebut els eurogames.

    O la gent és lliure per juntar-se amb qui vulgui sense que et vagin dient “gueto” o la gent no ho és. Tant gueto són uns jocs per a bombers (on a sobre si no ets bomber no pots participar) com els eurogames on, de fet, pot participar tothom qui vulgui.

    Però que els eurogames siguin criticables, sobretot per la comercialització banal que fan de l’etiqueta gai, no treu que els jocs olímpics i tot l’esport en general siguin forts reductes d’homofòbia. Quants gais fora de l’armari que practiquin jocs d’equip hi ha? Algun gai a la lliga espanyola fora de l’armari?

    Si fins i tot a l’exèrcit hi ha més tolerància amb l’homosexualitat que en determinats esports!!! Si més no a espanya hi ha varis casos de militars i guàrdies civils fora de l’armari i de futbolista no n’hi ha cap, per què serà????

    Altra cosa és la comercialització que alguns (gais i no gais) fan de l’etiqueta “gai”, que a mi em sembla lamentable. Més que res que el col·lectiu gai no existeix, existeixen les persones gais. I qualsevol intent per creure’s representant d’aquest “col·lectiu” comptarà amb la meva crítica i més si és per fer diners.

  • Arqueòleg Glamurós

    Jo estic a favor dels Eurogames per varis motius:

    – VISIBILITAT: Cal que els gais i lesbianes fem visible la nostre existència dins la societat!

    – LLUITA CONTRA LA HOMOFÒBIA AL ESPORT: Com RAfa ja ho ha exposat m’ho estalvio.

    – CULTURA PRÒPIA: Tenim els mateixos drets, aixó no vol dir que haguem de renunciar a fer actes per al nostre colectiu amb la nsotre visió dle món i la nostre cultura.

    – LLIGAR: Barcelona plena d’atletes musculosos del reste d’europa!! Slurrrp!

  • Rafel

    Cultura pròpia? Col·lectiu? Visió del món?

    Sobre “cultura gai” tenim:

    GLBT com a temàtica
    Creadors obertament GLBT
    GLBT com a mercat o target

    Què és cultura gai? Umm… és un terreny pantanós. Existir existeix, com existeix la literatura femenina, existeix la cultura dels diferents grups socials minoritaris, existeix la “cultura catalana” la “cultura espanyola”, però si ho delimitar o definir, t’agafes els dits. La cultura mai són compartiments estancs.

    Per altra banda com que “la cabra tira al monte” és normal que hi hagi certs “trets” socialment adquirits (vestimenta, argot, comportament…) en els diferents llocs on ens socialitzem (escola, treball, llocs d’oci, família, amics). Ara, d’aquí a parlar de “cultura pròpia”, psss… existeix una cultura dels arqueòlegs?

    ___________________________

    Felicitats pel post, Lu. Jo sobretot volia reflexionar sobre per què sempre que hi ha una cosa amb l’etiqueta “gai” es considera gairebé automàticament gueto i perquè no considerem igualment gueto molts altres compartiments on es posa la gent (no és un gueto el món dels fanàtics del futbol? o el món dels roleros? o el dels metaleros?).

    A més s’agafa la part (determinats locals o events freqüentats en determinats moments per GLBT) pel tot (els GLBT, que viuen dies molt llargs de 24 hores i vides molt complexes com tothom, amb treball, amics, amants, familiars…). Vull dir que si la vida són uns eurogames és obvi que vius en un gueto però que si vas uns dies a participar a uns eurogames… umm.. continues tenint la teva vida, la teva feina, els teus amics, els teus familiars… no t’han tragat els eurogames de la terra! només duren uns dies i segurament tothom els compagina amb la feina, la família, els amics…

    A més els “guetos” quasi sempre estan en els ulls dels altres! Una de les coses bones de les societats obertes és que fas el que vols i et relaciones amb qui vols sense donar explicacions!

  • Xavier

    Bones!
    Jo com sempre a ¾ de 15, en Rafel exposa molt bé tots els motius, molt pocs són els i les esportistes reconeguts com a homosexuals i existeixen col·lectius com les panteres grogues a Barcelona. En aquest sentit la tenista francesa Amelie Mauresmo (Amelie es tenia que dir ) va decidir sortir de l’armari l’any 1999 diferent era el cas de la tenista Navratilova que mai la reconeixien per les seves medalles i èxits i sempre la tenien catalogada com a la “tenista lesbiana”. 10 comptats són els esportistes d’ èxit sortits de l’armari. Clar que en el món de l’esport la tendència sexual tampoc és rellevant.
    Malgrat els Eurogames formin part d’un gran negoci igual que el GayCircus serveix per posar en manifest i visualitzar el col·lectiu esportista que durant tants anys ha patit. Amb poc temps ja hem assumit els matrimonis de persones del mateix gènere actes com aquests serveixen per no perdre la lluita i seguir normalitzant la situació d’esportistes. Jo sincerament no veig un Luís Aragonés donant ordres a Boris Izaguirre ( suposant que sigui bon futbolista) i posaria la mà al foc que més d’un d’aquells està dins l’armari amb pany i clau.
    Llibre recomanat: Vagos maleantes y homosexuales.
    P.D. Jo ara disfrutaria més a sitges que tancat al despatx!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Arqueòleg Glamurós

    “existeix una cultura dels arqueòlegs? ”
    I perqué no? CAda col·lectiu amb uns trets comuns no pot crear actes de sociabilitzacuió pròpis?

    O es que ara no podrem tindre discoteques d’ambient pq no s’ens acusi de crear un gueto?

    Bueno, que si, que entenc el vostre punt de vista i si, realment hi ha molt negoci al darrere, però es que estic fat que cada cop que es faci algún tipus d’acte gai, per mínim que sigui, ja estiguin els de sempre amb el gueto cap a munt i cap avall!

    Els heavies fan un festival de heavie i els poperos no els acusen de formar cap gueto!

  • Lu

    Jo l’únic problema que trobo al tema gueto no és que s’uneixin els gais i facin festivals i tal, també hi ha moltes associacions de dones i de nens i d’ecologistes i del que sigui, perquè no es poden ajuntar i tenir llocs on quedar. El que no m’agrada són els gais que han de demostrar la seva condició de segons quines maneres, com tampoc m’agraden els homes que demostren la seva masculinitat de segons quines maneres. Crec que un gai és tan normal com jo i per tant puc saber o no que és gai però no m’ho ha de demostrar com jo no li ho demostro amb excentricitats. M’ho ha de demostrar parlant-me ben normal de les seves relacions o del que ell vulgui. Tinc alguns companys gais, i així és com ho he vist, no m’agradaria veurel’s vestits en una carrossa mig en boles, a no ser que ho facin com jo puc celebrar el carnaval o una festa grossa. Així sí, per passar-ho bé. Per demostrar-me “nosequè” com alguns fan, no. Conclusió: no estic en contra dels gais ni del que fan, estic en contra de la manera de fer d’alguns, com puc estar en contra de la manera de fer de gent hetero. El problema: molta gent hetero que està en contra de la manera de fer d’alguns gais, engloba aquesta manera a tots i aquí és on penso que la manera de fer d’alguns és perjudicial per d’altres ( com per exemple el país basc, hi ha uns etarras i a espanya t’ho venen com si tots els bascos fossin assassins a punt de fotre un atemptat!)

  • rafel

    Sí, però la culpa és de la gent que generalitza, Lu, no de la gent que dona “mala imatge”. Què vol dir mala imatge?

    Mala imatge la donarien dins els col·lectiu gai la gent que estafa diners, assassina, viola, roba, menteix… però no crec per res que la gent que es munta a una carrossa pacíficament doni mala imatge i més quan són una minoria (si vas a cap mani de l’orgull veuràs que el 95% de gent vesteix de paisà).

    Que els mitjans de comunicació destaquin l’altre 5% és un problema de mala fe i de biaix dels mitjans de comunicació.

    Tinc una anècdota que contar-te. Un amic meu treballava a La Vanguardia i va ser testimoni de com, en la crònica on es cobria el dia de l’orgull, una dona de l’opus, cap de secció del diari, va rebutjar la foto proposada en què es veien uns manifestants vestits de paisà per posar una foto d’una drag queen ballant.

    Quina culpa té la drag queen que sortia a la foto de fer el que ella vulgui? Ella no va triar ser portada i representar la mani de l’orgull: ho va triar una dona de l’opus. Ella no va triar que s’ocultés la foto més representativa on es veia la mani de lluny i tot de gent vestida de paisà.

    Si hem de nomenar culpables, nomenem-los. Jo estic fins els pebrots de la imatge esbiaixada i tendenciosa que els mitjans de comunicació donen sempre que es tracten aquests temes.

    Jo mai m’he muntat a una carrossa el dia de l’orgull però benvinguda la gent que ho faci. Llibertat per expressar-se cadascú com vulgui!

    I glamboy si m’has llegit bé tinc la mateixa opinió que tu del tema “gueto”. De seguida que hi ha una cosa organitzada per gais enseguida surt la paraula “gueto”! Hi ha molts events a l’estiu que podrien rebre el qualificatiu de gueto: la campus party, els festivals indies… per què sempre la parauleta gueto amb els gais? No és més gueto el món del futbol de primera divisió on oficialment només hi ha heterosexuals?

  • Xavier

    Ui!
    Aquí ja comencem a barrejar conceptes eh!
    Una cosa és la filosofia Eurogame perquè si anem tirant de guettos jo m’he plantejat anar al creuer Singles xD. A veure Lu respecto totes les opinions del món mundial però no les comparteixo.
    Primer de tot tal i com apunta en Rafel jo l’any passat vaig anar a la manifestació del 28 J ( Dia de l’orgull gai ) amb un amic de Cerdanyola i ens ho vam passar la mar de bé. Cert és que erem molts i molts i molts que anàvem vestits de carrer i les carrosses excèntriques eren minoria d’aquí ve tot el ressó , tampoc es parla del manifest que es llegeix a la plaça St. Jaume, xq? Fa por reconèixer que encara el “col·lectiu gai” no acaba d’integrar-se a la societat ? Odio les Musculocas , divinas i facionvíctims ( així els/es tinc catalogades). Com sempre hi ha metges, polítics i caixers i caixeres del mercadona que la seva tendència sexual és vers a persones del mateix gènere. Jo més que el dia de l’orgull … prefereixo que es celebri el dia internacional contra la homofòbia (14-05 crec) jo estic orgullós de ser Terrassenc i no tinc un dia… (Apaga y vamonos). El què hem d’aconseguir entre tots i totes és la plena integració de tots els humans i condemnar atacs com els forces recents a sabadell (http://www.lavanguardia.es/lv24h/20080423/53457464527.html ) Sí! Llegeixo Lavanguardia😛 on les fotos les escull algú de l’ OPUS GAY . Resumint. Tots estem contra la homofòbia , respectem els drets dels gais, lesbianes, transexuals i bisexuals. I condemnem el negoci creat vers l’entorn ( dia de l’orgull inclós “Matineé group”). Vaia debat has creat, eh!!!! I sobretot recolzem la diversitat afectiva i sexual de la gent. Salutacions a tots/es!

  • rafel

    Per altra banda el tema de la pesseta rosa, amb el qual per un costat jo defenc la llibertat d’empresa però per un altre no estic d’acord en què unes empreses privades s’atorguin una representativitat que no els correspon (només representen als seus clients, igual que una associació només representa els seus afiliats, i un partit polític als seus votants).

    És completament ètic muntar un negoci adreçat a gais, igual que ho és muntar un negoci adreçat a la gent jove. A més és la llei d’oferta i la demanda i al mercat la segmentació funciona. El que no és ètic és que alguns d’aquests negocis facin creure que representen als gais o a la joventut.

    Jo mai he sigut “antiambient” si no t’agrada no hi vas i hi vas les vegades que vols, quan vols i amb qui vols. No és una secta destructiva! El que sí que em posa malalt és que s’identifiquin els locals d’ambient com a sinònim de “col·lectiu gai”. És que algú identifica les discos d’adolescents amb ser jove?

    Tornant als eurogames. El problema no és que uns gais s’ajuntin i facin un event esportiu (per altra banda obert a tothom). Jo trobo perfecte que existeixi aquest event i més quan dins l’esport l’homosexualitat no està gens normalitzada i hi ha gent, per desgràcia, que només pot jugar a gust en un equip de competició gayfriendly, perquè en els equips “normals” seria marginat i insultat o fins i tot no admés (com és el cas dels moltíssims transsexuals que practiquen esports). Recordo que el 1986 van expulsar a un jugador britànic del barça Archiebald, perquè no era “prou discret” amb la seva homosexualitat.

    El problema està quan es dóna la imatge que aquest event són uns “jocs olímpics de la comunitat gai”, atorgant a aquest event una representativitat que no li correspon. Què és la comunitat gai??? Existeixen els gais, no la comunitat gai.

    Jo que he militat en associacions GLBT sempre he anat en compte de parlar en nom de les entitats i deixar clar que les visions que teníem eren la de la nostra associació o de les associacions on formavem part, que no corresponia a la visió d’un col·lectiu abstracte.

    A Europa continental i Espanya, el moviment GLBT és majoritàriament pluralista, no comunitarista com a USA. Més informació a:

    http://fundaciontriangulo.es/ideologia/e_modelos.htm

  • Lu

    uuf! ara tinc una mica de lio mental. Teniu raó en bastantes coses que no m’havia plantejat diferent, sobretot m’ha sobtat això de la vanguardia, encara que estudiant periodisme no sé de què em sorprenc oi?XD gràcies pels links, m’agradaria saber més sobre les entitats de gais i lesbianes perquè el que ens presenten els mitjans, teniu raó, sempre és una de les cares! si em voleu donar un cop de mà per a buscar links i això, ja sabeu!

  • Rafel

    Ara no recordo si era de l’opus o no però era la cap de la secció de religió (a la vanguardia de diumenge societat comparteix secció amb religió). Et parlo de fa 6 o 7 anys, eh?

    D’associacions la més important a espanya és la FELGTB, que és una “associació d’associacions”: http://www.felgtb.org

    A catalunya les tres més importants són la coordinadora gai lesbiana, el casal lambda, el col·lectiu gai de barcelona i el FAGC.

    Pensa que cadascuna de les quatre té visions molt diferents!!!

    A nivell universitari a catalunya hi ha “Sin vergüenza” http://www.sinver.org

    A Barcelona, el CGB va publicar un decàleg de recomanacions als mitjans de comunicaió sobre com tractar l’homosexualitat als mitjans. El trobaràs a:

    http://www.colectiugai.org/cgb/decaleg_deontologic/decaleg_deontologic.pdf

  • Xavier

    Ai ai ai… k jo et digui aquest link té delicte :
    http://donamesdona.terrassa.net (et sona la coletilla final? ).
    A nivell local és la pionera en tractar aquests temes , van fer una xerrada contra la homofòbia amb l’ Íñigo Lamarca defensor del poble al País Basc impressionant! Com sempre van ser víctimes dels mitjans de comunicació i no en van fer prou ressó de l’acte que erem poca gent.

Deixa un comentari

