La xuleria de Carmen Posadas

posadas.jpg

Avui mateix ha sortit a la vanguardia una entrevista a Carmen Posadas. La veritat és que no he llegit res d’ella i que havia sentit el seu nom però no sabia res d’ella fins que no vaig llegir el passat 6 de Juliol la contra que va fer Amela d’ella, titulada “La mayoria de los hombres són casi” i en la que us deixo la part més interessant:

Se sorprende Carmen Posadas de que, cuando habla de sus 27 libros traducidos a 21 idiomas, la miren como si hablara del tiempoy suelan atajarle: “Bueno, bueno, Carmen, pero de novios… ¿qué?”. El potencial femenino de emparejamiento al alza es lo que cotiza en los medios del corazón, donde, en cambio, se desatienden los logros de la mujer y su libertad creadora, para ensalzarsólo su vida en pareja. De ahí, el toque de amargura de la observación sobre los hombres ‘casi’ que Carmen Posadas me hace al recibir el premio Gaudí Gresol. Posadas acierta, porque cuando explico su última novela, ‘Literatura, adulterio y una Visa platino’, hay más interés por su alcoba que por su obra, elogiosamente reseñada en cambio – y sin citar novios- en ‘The New York Times’.

– Una mujer de éxito se puede permitir veleidades pasajeras mientras encuentra a un hombre de éxito que esté verdaderamente a su altura, pero lo que es imperdonable es que entable una relación duradera con un casi.

– Casi me tiene usted asustado.
– Los casi son esos chicos que no están mal, pero tampoco son para tanto… Son casi hombres de éxito: casi escritores famosos, casi periodistas de relumbrón, casi médicos de prestigio, pero sólo casi.

– Pobres chicos… si se esfuerzan…
– Pues sí, pero la mayoría de los hombres son casi.Y lo peor es que las que ya son mujeres de éxito son conscientes y acaban por hacerlos conscientes a ellos.

– ¡Qué le vamos a hacer!
– Así que las mujeres de éxito no lo tenemos fácil para encontrar pareja. Hay quien opta por liarse directamente con un cacho de carne… Como la Obregón.
Va ser després de llegir aquesta entrevista que vaig decidir que no volia saber res més d’ella per lamentable. Però avui, al veure una nova entrevista he pensat…mirem a veure com la presenta aquesta que potser a l’Amela no li cau bé i ja sabem que pots semblar molt diferent segons com expréssis les coses. Conclusió: Carmen Posadas no val res. És una dona que es creu que per ser Sudaca ja demostra a tothom que ha tingut una vida molt dura, quan en realitat, amb un pare diplomàtic no pot pretendre que li tinguem admiració per arribar a casar-se amb un home ric (i vell) al més estil Chica playboy. La seva manera de veure els homes demostra que és una creguda i que no té uns valors que diguem…envejables, i les seves frases que pretenen ser inteligents com “la vida es demasiado seria para tomar-se-la en serio” em fan veure que no fa falta llegir més que les seves entrevistes per veure com seran els seus llibres: faltats de sentiments i de profunditat.
Tot i així, potser me n’agafo algun per a poder criticar sabent del tot de què parlo, però com a persona, aquesta dona és una decepció. Espero que no molta gent pensi com ella, perquè així és com fem que el món no funcioni.


8 responses to “La xuleria de Carmen Posadas

  • anouke

    Com a escriptora no la conec, i tampoc en tinc ganes. Com a persona no mereix ni les ratlles que li dediquem.
    El que li passa aquesta dona és que ha crescut enmig d’una família benestant on li devien inculcar la realitat del món i la pobresa sota una teoria darwinista i ella se la va empassar amb una falsa modèstia i tolerància. Resultat: una pija creguda que no sap què és treballar al McDonald’s com un esclau per arribar a ser una persona “quasi” realitzada.

  • Roger

    Totalment d’acord amb el post de la Lu i amb el primer comentari… amb l’excepció que crec que la frase “la vida es demasiado seria como para toársela en serio” m’agrada molt i, en determinats moments, serveix com a filosofia de vida molt vàlida, sempre i quan això no serveixi d’excusa per a actituds arrogants com l’aquí mostrada.

  • La contra d’avui « Say what you want

    […] com l’enginyer de la setmana passada. Més aviat sembla una entrevista de la linia de la Posadas, on podem veure la passió que en Tubau té pel sexe, fet que a la universitat de periodisme va […]

  • Tata

    Que yo sepa la Posadas nunca aparecerá en la historia de la literatura como una escritora de renombre. No ha escrito nada excepcional. Que se traduzcan sus obras sólo indica que su editorial está muy extendida. La Posadas ni tan siquiera llega a ser “casi” escritora. Ah.. La frase de la vida seria no es suya.

  • Antonio Luis

    La Posadas será todo lo chula que sea pero no es mala escritora. Os recomiendo que leais Pequeñas Infamias. No soy el único al que le parece buena, también gente tan poco pija y con tan poco mal gusto como Manuel Vázquez Montalbán lo decían. En cuanto a la entrevista de La Contra, ahí sí, yo creo que se debió de haber tomado un tripi o fumarse algo. Si a un hombre se le ocurre hacer hoy en día unas declaraciones semejantes sobre las mujeres, lo crucifican. Desgraciadamente hay muchas tías así ( ella simplemente se atrevió a expresarlo) que parece que han tomado la revancha y creen que por haber sufrido el machismo tienen derecho a ser ellas mismas igual de machistas y de vulgares. Una pena, sí. Pero de eso a que no tenga sentimientos o que sea superficial, al menos en la literatura, que es lo que me importa, no lo es. Vale la pena leerla.

  • Vicente Muñoz-Pomer

    Carmen es la luz de mi vida, y llevo en su blog intentando quedar con ella….sera que soy un hombre “casi”?

    Lo he intentado todo, pero me da largas….me dais algun consejo?

    Vivo en un sinvivir…y he engordado 8 kilos desde que ya no contesta mis mails

  • LUISA

    Hola Vicente. Qué pasa que estás tan triste?

    Bessets.

  • PILAR

    Esta señora me caía bien, pero después de esta entrevista me parece que ha caído el mito. Sus novelas me parecen entretenidas pero no llegan a la excelencia de la que ella presume. Que venda muchos libros no quiere decir nada, también tiene éxito Belén Esteban…

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: