Fins on és legal la lluita per aconseguir clientela?

*Lowdown-Lali Puna*

Consum expedienta a Ryanair al rebre 150 denúncies

Consum ha obert un expedient informatiu a Ryanair al rebre 150 denúncies de persones que asseguren sentir-se estafades per l’agència Low cost i la seva campanya publicitària, requerint a l’empresa que en deu dies es faciliti informació per saber si s’ha d’obrir un expedient sancionador a Ryanair per utilitzar publicitat enganyosa.
La campanya consistia en regalar bitllets a tots aquells que manifestéssin amb pancartes ahir a les 11h a Plaça Catalunya la seva preferència per la companyia Low Cost per damunt d’Ibèria.
Segons la publicitat feta per la companyia irlandesa, tots aquells que acudíssin a la cita rebrien un justificant per a un bitllet d’anada i tornada per a dues persones amb sortida des de Girona o Reus a diferents destinacions entre septembre de 2006 i maig de 2007. L’executiva de Marketing i Ventes, Caitriona Beggan, assegurava que l’objectiu era que la gent “comprovés per ella mateixa” que volar amb Ryanair era “molt millor que volar amb Ibèria, que tant sovint porta problemes ambg els passatgers com va passar amb la vaga a l’aeroport del Prat”. Res més lluny del que ha passat, ja que la vaga va acabar fracassant i amb la noia que repartia els bitllets gratuïts escoltada pels mossos i refugiada dins la comissaria.
Ha sortit cara a la companyia Low Cost aquesta iniciativa, iniciativa que volia aprifitar el caos generat al Prat degut a la vaga de treballadors d’Ibèria, i, que pretenia també, ser una demostració de força de cara al futur llençament de Clickair, la nova companyia low cost d’Ibèria, i que era una de les moltes lluites pel mercat que tenen aquestes dues companyies des que l’any 2005 s’establís a Santiago la primera linia de Ryanair Santiago-Londres, arrebatant la sobirania de vols de la zona a Ibèria. Des d’aleshores la lluita pels preus i l’increment d’oferta ha estat cada cop més forta, fins al punt que Ibèria llança la contrapartida a la companyia de baix preu amb una companyia de Low cost pròpia, Clickair, que començarà a funcionar a l’Octubre.

 


3 responses to “Fins on és legal la lluita per aconseguir clientela?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: