Exercici a classe: comentari sobre Vilaweb

Vilaweb ( http://www.vilaweb.com ) és un servidor de noticies que s’autoproclama de caire independent.
Aquest servidor va néixer l’any 1995 amb el nom d’Infopista, però va canviar el nom per a Vilaweb l’any 1996 degut a varis motius: Telefònica havia creat infovia, i això donava peu a confusions. A més, es volia que el diari fos de caire més popular i arribar a més sectors, que generés una comunitat virtual, una “vila” d’internautes.
Ja en aquella època Vila Web exhibia de forma estable seccions informatives com xats ( el primer dels xats d’actualitat), fòrums, una biblioteca i una portada on es destacaven les webs més important del dia.
Una de les característiques més importants d’aquest servidor és el fet d’esmentar varis links per a dónar així una informació més contrastada. Les seves noticies són curtes i esquemàtiques en varies ocasions, però afegeixen links on trobar un anàlisi més profund del tema.
L’any 1997 es van introduïr les edicions locals, creades a petició de persones de diverses poblacions, que volien aquest diari però a escala local.
del 1997 hi va tornar a haver canvis. Es va refer la maquetació de la portada i, sobretot, es van introduir les edicions locals. Aquestes edicions van ser creades a petició de persones i grups de diverses poblacions que volien reproduir el fenomen VilaWeb a escala local. Especialment, va ser Montcada i Reixac,Sabadell, Sa Pobla, Arenys de Mar, Figueres, Nova York, Girona, Granollers, Terrassa, el Vendrell, Vilafranca i Calafell van ser els primers municipis que van tenir un Vila Web local, i més tard s’hi van afegir Andorra, Alacant, Perpinya, Palma, Mequinensa i l’Alguer.
Vila Web és un servei de comunicació que cada cop s’està fent més fort.
La seva portada està estructurada per temes: “finances”, “punt digital”, “mail obert”, “europa press” i “ara mateix.” on es pot trobar la informació per les diferents vessants que tracta, com també els links i direccions adicionals.
Dit això, m’agradaria comentar que el fet que estigui escrit en català és un bon alicient per a que molts de nosaltres entrem en aquesta pàgina, com també el fet que tingui tants links, ja que segons la meva opinió, això afavoreix a que la informació sigui més objectiva, ja que es poden contrastar els diferents punts de vista i crear-te la teva pròpia opinió.


One response to “Exercici a classe: comentari sobre Vilaweb

  • Capità Jaume

    Aiiii que em poso tendre!!! xDDD, dsprs d’uns dies d’inactivitat per culpa d’alguns examens torno a atacar per aqui.

    Em justifico, em poso tendre pq vilaweb em recorda els meus inicis d’internauta, de fet el recordo de quan va nèixer, si, estic quedant molt freak pro jo estic a internet dsd l’inici practicament, i clar, recordar vells temps, pos em foto tendre, pq en aquest post tb parles d’infovia!!!!! l’havia oblidat practicament! quins records, fua, em foto vell en tots els sentits, deixo d donarvos el conyas

    Només afegirme en qeu vilaweb és una gran web XDDD

Deixa un comentari

