Exercici a classe: Comentàri d’un blog

Quan ens van demanar de fer el comentàri d’un blog ràpidament vaig pensar en fer-ne un que tractés sobre el tercer món o política, ja que vaig pensar que podien ser els de caire més reivindicatiu. Vaig buscar al google les vitàcores sobre aquests temes, i vaig trobar-ne una que parlava sobre articles publicats als mitjans i comentàris de la gent. Ràpidament vaig elegir aquesta, ja que està relacionada amb la carrera que estic estudiant i perquè així podia veure quina és la valoració que té la resta de gent sobre la nostra feina. L’adreça d’aquesta bitàcora és http://www.mismamente.tk/, i en ella es pot trobar varis articles i opinions sobre fets de l’actualitat. Alguns dels que més m’han xocat són el dedicat al reportatge fet per la FAES, federació dirigida per Jose Maria Aznar, sobre l’11-M i l’escrit que tracta sobre el nou papa, Ratzinger.
L’escrit sobre Ratzinger, o Benet XVI, té un gran pes d’opinió, i l’arriba a titllar de “inquisidor”. Malgrat això sembla que està bastant documentat, ja que esmenta fets que es diuen a la pàgina web del cardinal i papa, i també frases que segons l’autor, ell va dir, com per exemple: “Truth is not determined by a majority vote”.
L’altre escrit també ens mostra molt la posició de l’autor, aquest cop, respecte la política. Ens parla del documental fet per la FAES comparant-lo amb un acte publicitari del PP, i en gran part, crec que no es pot dir que trenqui molt amb la línia que veritablement segueix el reportatge, ja que tots els que l’hem vist crec estar en el dret d’afirmar que pensem el mateix. També inclou un link per a baixar el video, que només es pot trobar a internet, per així permetre que tots el poguem veure i opinar sobre ell.
La majoria de les altres intervencions són sobre pel·licules, llibres, elements típics de gran part de blogs fets per gent del carrer; amb comentaris i opinions per animar a veure alguna pelicula o criticar-la.
Un fet que m’ha cridat molt l’atenció en aquest blog, és la quantitat de links del que està dotat, ja que així permet un contrast d’opinions més variat. També m’he fixat en que varis posts publicats es basen en pàgines web que treballen amb dibuixos, fotografies… això ens mostra el caràcter del creador de la bitàcora, i és que, segons la meva opinió, un blog és més que un lloc on posar la teva opinió, és com el teu diari personal i el lloc on expresses el que més t’interessa.


One response to “Exercici a classe: Comentàri d’un blog

  • Capità Jaume

    Quan tingui temps em passarè per la web en qüestió. Només una pregunta, pq resaltes la frase “Truth is not determined by a majority vote”, de fet fora del seu context, que desconec, he de dir que hi estic d’acord, no pq tots hi estem d’acord una cosa ha de ser veritat, i menys amb lo desinformats que estem avui dia gràcies al vostre gremi :p

    (espero que quan exerciu d professionals em feu canviar auqesta opinió)

Deixa un comentari

